Ha már beolvastad az online számlákat a Metrum Referencia, vagy az ELZA programba, felesleges a WebPostában őrizni azokat. Kattints az adott cégnél a NAV gombra, majd módosítsd a „Számlák lekérdezése a következő időponttól” adatot néhány nappal a letöltést megelőző dátumra. (Pl. Ha 2024.04.02-én töltötted le a Metrum Referenciába vagy az ELZA-ba a számlákat, módosítsd a dátumot 2024.03.24-re.)
A jelenség akkor fordul elő, ha valamelyik ügyfél vonatkozásában azt az üzenetet kapja a WebPosta rendszere a NAV-tól, hogy „Érvénytelen autentikációs adatok”). Ez akkor jelenhet meg, ha az ügyfél visszavonta a technikai felhasználó jogait, vagy ha a NAV felfüggesztette az ügyfél adószámát. Sajnos ilyenkor megáll a folyamat, azaz a többi ügyfél adatai sem jönnek le. A megoldás a következő: Lépj be a webes alkalmazásba, jobbra fent kattints az előfizető nevére, és válaszd ki a NAV adatkapcsolatok ellenőrzése pontot. Ha megvan, hogy melyik a problémás ügyfél, akkor célszerű töltsd le a Metrum Referencia vagy az ELZA programba az eddig lejött számlákat, majd az ügyfél vonatkozásában töröld az adatkapcsolatot. Ezt követően elindul a többi ügyfél számlaletöltése.